Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Tutorial tukar tab shoutbox

Inilah 1st time aku buat tutorial,sebab aku boring x tahu nak buat apa....jadi lebih baik aku berkongsi ilmu yang ada.Aku buat ni pun sebab aku teruja,sebenarnya kalau buat tutorial ni boleh meningkatkan populariti blog betul ke??pandai2 je.Lebih2 lagi kalau tutorial yang tak ramai yang tahu dan tak ramai yang buat.So,aku rasa yang ni sesuai jugak la...


Aku tak nak buang masa asyik taip benda yang tak memberi apa2 faedah,so baik aku teruskan jer...
Ini hanya untuk chatbox/shoutbox yg tersorok je ehk...


First macam biasa korang pergi ke design > page elements > html/java script tu.
html/javascript tu yang code utk sorokkan shoutbox korang tu le...


klik untuk besarkan


Pergi dkt background kalau nk tukar url tab.
Itu yang ku punya tapi telah pun diedit oleh aku.Anda boleh tukarkan tab yang lama warna hijau tu kepada yg baru dan lebih stylish lagi.Korang rekalah kat mne2 pun mcm photoshop ke,photoscape ke.

 
yang lama punya

the new one

Gambar mesti 10x30 px...faham x!!

Cantik x yg baru punya??Biasa je....bukan macam yang dah pakar tu.Takpe kita cuba dan cuba lagi.
Oklah tu je,sesiapa yang x faham boleh tanya.Kalau x jadi lapor kat aku...aku akan baiki cepat2.Apa yang silapnya ok.Bye2

0 wartawan: